شایسته

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هر قدر هم که به معیارهای اخلاقی و معنوی پایبند باشیم باز نمی توانیم منکر نقش زیبایی در ازدواج شویم. زیبایی ملاکی است که شاید بد تعریف شده باشد اما هیچ گاه قابل حذف کردن نیست. زیبایی یا پسندیدن چهره طرف مقابل، یک معیار نسبی است. مصداق بارزش می شود این مثل: «علف باید به دهان بزی شیرین بیاید» اما خیلی ها معیارهای زیبایی و پسند ظاهر را با معیارهای دیگران هماهنگ می کنند. یعنی فکر می کنند که: آیا کسی که به عنوان همسر انتخاب می کنم آنقدر زیبا هست که تحسین همه را برانگیزد؟ (طبیعتاً اشتباه)

زیبایی چقدر در عشق نقش دارد؟ +تصاویر

زیبایی یک انسان «تا حدی» از معیارهای زیبایی شناختی مایه می گیرد. درست است که چشمان درشت، چهره کودکانه، بزرگی گونه ها و تقارن و تناسب اعضای چهره و اندام، نشانه های شناخته شده و جهانشمول زیبایی هستند اما زیبایی یک انسان از این معیارهای زیبایی شناختی فراتر است.

واقعیت روان انسان این است که یک ویژگی گاهی می تواند تمام معادلات روان شناختی را به هم بزند. انسان ها وقتی عاشق می شوند، به معیارهای جهانشمول زیبایی شناسی فکر نمی کنند. آنها خط کش دستشان نمی گیرند تا تناسب اعضای چهره معشوق را اندازه بگیرند. چه بسا یک نقص در یک فرد او را زیباتر کند (با تاکید اینکه تعداد این موارد کم نیست).

گاهی یک انحنا در بینی یا کک و مک روی گونه ها یا بیرون زدگی فک بالایی زیبایی منحصربفردی به یک چهره می دهد که با هیچ کدام از فرمول های زیبایی شناختی هماهنگی ندارد. همه ما انسانیم و جذب زیبایی های طبیعی و انسانی می شویم. همان طور که نقص های کوچکی که در صنایع دستی وجود دارد، آنها را زیباتر می کند و ظاهری دلنشین تر و متفاوت از تولیدات صنعتی به آنها می دهد، به همان شکل ظاهر تراشیده و بی عیب و مجسمه مانند یک انسان «احساس زیبایی» و «احساس دوست داشتنی» در ما برنمی انگیزد.

متاسفانه یکی از معضلات دوران اخیر، مقایسه با هنرپیشگان و ستاره های سینماست. خطاهای شناختی رایج این است که «من باید شبیه ستارگان سینما باشم تا زیبا باشم.» یا «من باید بسیار زیبا باشم تا دوست داشتنی باشم.» زیبایی یک مجموعه است. با اینکه بخشی از آن با معیارهای زیبایی شناختی قابل تبیین است اما بخش قابل توجه آن درونی است. انرژی روانی درونی، اعتماد به نفس، ویژگی های شخصیتی، صلابت درونی، مهربانی و انسان دوستی، توانایی همدلی، خوش مشربی و طنازی همه ویژگی هایی هستند که در چهره و حرکات و زبان بدن نمایان می شوند و یک زیبایی منحصربفرد به انسان می دهند. ما گاهی شیفته نقص های همدیگر می شویم. انسان ها دنبال یافتن همدمی هستند که برایش عقده دل بگشایند و همان طور که هستند، از حضور او لذت ببرند. در یک عشق صادقانه، کسی دنبال معشوق تصنعی که شبیه عروسک یا یک مجسمه تراشیده باشد، نیست.

نتیجه فراگیر شدن عمل های جراحی زیبایی برای رسیدن به معیارهای ثابت زیبایی شناختی این است که جوان ها روز به روز بیشتر شبیه همدیگر شده اند. این اتفاق نامبارک یک تهدید جدی برای رابطه های عاشقانه است.

زیبایی چقدر در عشق نقش دارد؟ +تصاویر

تحقیقات چه می گویند؟

روانشناسان می گویند که طی تاریخ و فرایند تکاملی بشر خانم ها هنگام انتخاب همسر کمتر به ظاهر او توجه می کردند و در عوض قدرت باروری همسرشان برایشان در اولویت بود اما مردها اینگونه نبودند آنها به دنبال همسری می گشتند که بتوانند در او جوانی، سلامت و زیبایی را بیابند تا فرزندانشان سالم تر و زیباتر شوند.

تحقیقات دانشمندان انگلیسی هم نشان می دهد که انسان های با ظاهر بسیار زیبا به سمت هم جذب می شوند و وقتی با هم ازدواج می کنند، زندگی خانوادگیشان بسیار عالی خواهد شد اما از آنجا که این تحقیقات بیشتر روی زوج های جوان انجام شده است می تواند نشان دهنده این باشد که زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام بیشتر ازدواج و در سنین پیری قطعی نیست.

یکی از محققان این تحقیق می گوید که زن ها معمولا درجه حمایتی که از طرف مرد دریافت می کنند را به خود او منعکس میکنند. مردی که ظاهر پایین تری نسبت به زن خود دارد، چیزی بیشتر از آنچه انتظارش را داشته در اختیار دارد به همین دلیل همه تلاشش را می کند تا آن رابطه را پابرجا نگه دارد. مردهایی که ظاهر بهتری نسبت به همسران خود دارند، ممکن است تعهد کمتری داشته باشند و این ممکن است باعث کمتر بودن عمر ازدواج آنها شود.

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

هر انسانی حق شادی و خوشحالی دارد و شرکت در مراسم شاد از نیازهای روحی و روانی همه آدمهاست.یک زوج جوان با همین نیت جشن ازدواج و مراسم عروسی خودرا در کنار زنان کارتن خواب بهبود یافته برگزار کردند.

*میهمانان متفاوت یک جشن عروسی

عطیه دختر 28ساله، به همراه همسر خود مهدی، به این تفاهم رسیدند، مراسم جشن ازدواجشان را درمیان افرادی برگزار کنند که شاید سالهاست در هیچ مراسم جشنی حضور پیدا نکرده اند.او می گوید: وقتی یک دختر از نعمت سرپناه امن و مطمئن به نام خانواده محروم است همه آرزوهای زنانه خودرا بربادرفته می بیند و مدام یک حسرت عمیق و کهنه را با خود یدک می کشد.

من و همسرم از این جهت تصمیم گرفتیم که حالا به همت یک موسسه خیریه، دیگر کارتن خواب و معتاد نیستند هدیه ای به آنها بدهیم.میهمانان جشن عروسی ما، ماه ها و یا حتی سالهاست که با اراده خود با آن حسرت تلخ وداع کرده اند.

یک عروسی فوق العاده در تهران که تا به حال نه دیدید و نه شنیدید +عکس

*تسکین درد آسیب دیدگان جامعه

انسانها باید به اهداف والای انسانیت و ابزار همدردی نسبت به افراد رنج دیده و آسیب دیدگان اجتماعی پایبند باشند.طیه، عروس این جشن ازدواج معتقد است: اگر نجات و تسکین درد انسانها یکی از اهداف جامعه بشری باشد، مردم و مسئولین بایستی با حضور به موقع و موثر به وظایف خود دراین زمینه عمل کنند و درجهت مرتفع کردن مشکلات آسیب دیدگان اجتماع تلاش کنند. ای کاش روزی فرا برسد که همه زنان و کودکان در کانون گرم خانواده باشند و لذت حضور در جمع صمیمی خانواده، این حسرت آزاردهنده را جبران کند.

*شادی مراسم ما با حضور این افراد تکمیل شد

مهر و عاطفه مردم نسبت به یکدیگر و حساسیت شان به سرنوشت سایر افراد، حس امید به زندگی را در میان افراد یک جامعه تقویت می کند.عطیه می گوید: خوشبختانه ما مردم خوب و فهیمی داریم و پدرو مادر من و همسرم نیز جزو همین مردم هستند و با برگزاری مراسم ازدواج ما میان زنان و کودکان کارتن خواب بهبودیافته هیچ مخالفتی نداشتند. افرادی مثل این زنان و کودکان مدتهاست و شاید بتوان گفت هرگز در مکانی به نام خانه و جمعی به نام خانواده نبوده اند و از این نعمت محرومند. برهمین اساس تصمیم گرفتیم بدون حضور خانواده هایمان شادی بزرگترین و قشنگ ترین شب زندگی مشترکمان را با کسانی از خانه و خانواده محروم هستند قسمت کنیم تا تسکینی بر این حسرت و کمبود آنها باشد . شادی مراسم جشن ازدواج ما نیز با حضور ابن زنان بهبودیافته کارتن خواب و دیدن لبخندشان تکمیل شد.

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

اگر تا به حال رژیم هایی که امتحان کردید در راضی نگه داشتنتان ناموفق بوده اند به خواندن این مقاله ادامه دهید. یکی از بزرگترین چالشهایی که زمان کاهش وزن با آن دست و پنجه نرم میکنید احساس گرسنگی و وسوسه به خوردن است. راه حل ساده: غذاهای سیر کننده ای بخورید که با شما بمانند.

غذاهایی که دارای فیبر، پروتئین و چربی گیاهی هستند بیش از دیگر غذاها احساس رضایت به فرد رژیم گیرنده میدهند. این مواد مغذی آرام هضم میشوند، پروسه ای که کمک میکند از نظر فیزیکی برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و به معنای بالا نرفتن ناگهانی قند خون و انسولین است.

لیستی که در ادامه ارائه خواهد شد خالی از هرگونه غذای فرآوری شده یا دارو است، این لیست کاملا طبیعی است و غذاهای آن هم برای سلامت و هم برای برنامه غذایی شما مفید هستند.

سعی کنید از این مواد غذایی در برنامه خود استفاده کنید تا کم کم مصرف آنها تبدیل به عادت شود.

سیب زمینی


بسیاری از مردم فکر میکنند چون سیب زمینی شاخص گلیسمی بالایی دارد باعث بالا رفتن هوس غذا خوردن و اضافه وزن میشود، اما تحقیقات نشان داده چنین نیست.

در واقع سیب زمینی در بین غذاهای راضی کننده رتبه اول را دارد. سیب زمینی به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارد مدتی از چشم افتاده بود اما با تحقیقاتی که روی آن انجام شد محققان متوجه تاثیرش روی رژیم غذایی و کاهش وزن شدند.

جدای همه اینها، با اینکه سیب زمینی یک کربوهیدرات سنگین است، جزو سبزیجات نیز هست -- یک سیب زمینی متوسط حاوی 168 کالری 5 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر است. محققان معتقدند چون سیب زمینی دارای نشاسته مقاوم است به فرد احساس رضایت میدهد – نشاسته مقاوم ملکولی است که ما نمیتوانیم هضم کنیم.

سیب و گلابی


اگر نرم باشد یک گاز شیرین و آبدار است، اگر سفت باشد تردی رضایت بخشی دارد. گلابی یک بسته ی 100 کالری و پر خاصیت است که دارای 4 تا 6 گرم فیبر بعلاوه ی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

در یکی از تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن محققان به این نتیجه رسیدند که سیب سودمند ترین غذا برای باکتری های روده است چون دارای مقادیر بالایی از ترکیبات غیر قابل هضم از جمله فیبر رژیمی است.

محققان بر این باورند که برقراری مجدد تعادل سالم باکتری در روده بزرگ باعث تثبیت فرآیند متابولیک بدن میشود، که به افزایش سیری و کاهش التهاب کمک میکند، ادامه این روند به بهبود بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی کمک میکند.

بادام


اگر به دنبال میان وعده ای کامل هستید که در حال حرکت استفاده کنید بادام گزینه ای مناسب است. چندین تحقیق نشان داده که استفاده از بادام به عنوان میان وعده باعث میشود تا مدت زیادی احساس سیری کنید، و در وعده های اصلی دچار پرخوری نشوید.

یک مشت کوچک بادام سایز مناسبی است ( 28 گرم یا حدود 22 عدد بادام ) که تقریبا 160 کالری دارد، با خوردن این مقدار بادام دوز سالمی از چربی های اشباع شده، 3 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین دریافت کردید. همچنین بادام حاوی ویتامین E است که برای سلامت مو، پوست و ناخن ها ضروری است.

عدس


جای تعجب نیست، سالیان سال است که مردم شکم خود را با عدس پر میکنند، کسانی که این کار را میکنند برای مدتی طولانی احساس سیری میکنند، به لطف 13 گرم پروتئین و 13 گرم فیبر در هر وعده ( سه چهارم فنجان ) این نتیجه دور از انتظار نیست.

در یک تحقیق به دو گروه از شرکت کنندگان غذا داده شد، یک گروع غذایی با عدس و گروه دیگر غذایی که زود هضم میشد مانند نان و ماکارونی. گروه اول تا 37 درصد بیشتر از گروه دوم احساس سیری داشتند.

قطعات کاکائو


حتما شنیده اید که شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان است، اما چرا این غذا جزو راضی کننده ها نیز هست؟ چون حاوی ماده ای شیمیایی به نام سروتونین است که مغز را شاد میکند.

این مزایا از دانه های کاکائو حاصل میشود اما به بعضی کاکائو ها قند نیز اضافه میشود. به همین دلیل است که برخی متخصصان توصیه میکنند کاکائو را در شکل اصلی آن یعنی به صورت دانه های کاکائو مصرف کنید.

شکلات تلخ 70 درصد نیز انتخاب مناسبی است و توصیه میشود. از تئوبرومین موجود در کاکائو به صورت طبیعی انرژی خود را تقویت میکنید.

قلب شاهدانه


به عنوان دانه های روکش دار شاهدانه نیز شناخته میشوند، شاهدانه سرشار از پروتئین است حتی بیشتر از دانه ی چیا و کتان، در اندازه ی فیبر نیز چنین است. همچنین حاوی مجموعه کاملی از آمینو اسید ها و اسید چرب های ضروری است از جمله امگا 3، برای گیاه خوارانی که میخواهند مقدار بیشتری انرژی پایدار به وعده ی خود اضافه کنند شاهدانه انتخابی عالیست.

این دانه های پر خاصیت را میتوانید روی ماست، سالاد و اسموتی استفاده کنید.

لیمو


آب و پالپ این میوه از خانواده ی مرکبات را به هر چیزی از آب خنک گرفته تا سالاد، اسموتی و ماهی پخته اضافه کنید طعمی فوق العاده به آن میدهد بدون اینکه حتی یک کالری به آن اضافه کند. علاوه بر خوش طعم کردن غذا فیبر پکتین موجود در این میوه کمک میکند با هوس گرسنگی بجنگید.

لیمو همچنین میوه ای قلیایی است که به تنظیم ph بهینه روده کمک میکند. به همین خاطر بعضی میگویند لیمو به هضم غذا و کاهش وزن نیز کمک میکند البته این ادعا هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.

ماست چکیده

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

برخی از متخصصان تغذیه به مراجعین خود توصیه میکنند از انواع لبنیات استفاده کنند، مخصوصا انتخاب های سرشار از پروتئین مانند ماست چکیده و پنیر محلی.

خواص ماست به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته و ثابت شده است. در تحقیقی که سال پیش انجام شد به شرکت کنندگان سه ساعت بعد از وعده ی ناهار 160 کالری میان وعده از سه نوع ماست با پروتئین کم، پروتئین متوسط و پروتئین بالا داده شد.

کسانی که ماست پر پروتئین خورده بودند (یک وعده 160 کالری از ماست چکیده حدود 24 گرم پروتئین دارد ) برای مدت طولانی احساس سیری میکردند و شام را دیرتر نسبت به باقی شرکت کننده گان میل کردند. برخی تحقیقات نیز نشان داده اسیدی که هنگام تخمیر ماست بوجود می آید باعث ایجاد احساس رضایت میشود.

تخم مرغ

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

یک عدد تخم مرغ بزرگ آب پز شده تنها 140 کالری دراد و در عوض 12 گرم پروتئین کامل به بدن میدهد ، پروتئین کامل یعنی حاوی 9 آمینو اسید ضروری است که بدن نیاز دارد اما نمیتواند خودش بسازد ( تمام پروتئین های حیوانی حاوی پروتئین کامل هستند ) محققان دریافتند خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه به رژیم گیرندگان کمک میکند در کل 24 ساعت روز کمتر احساس گرسنگی کنند، به این صورت که قند خون را متعادل نگه میدارد و کاری میکند در طول روز کمتر کالری مصرف کنند.

گوشت گاو کم چرب

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

قسمت های کم چرب گوشت گاو مانند گوشت راسته و فیله سرشار از پروتئین هستند و حاوی مجموعه کاملی از آمینو اسید ها نیز هستند، که به همین خاطر غذایی بشدت راضی کننده است. یک قطعه 114 گرمی گوشت راسته حاوی 200 کالری و 32 گرم پروتئین است.

فقط باید مواظب باشید که زیاده روی نکنید – حتی تکه های بدون چربی گوشت قرمز نیز مقادیر زیادی چربی اشباع دارد و خوردن بیش از حد آن باعث افزایش خطر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 میشود. خود را به یک وعده در هفته محدود کنید.

سوپی که بر پایه آب مرغ باشد

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

بر اساس آخرین تحقیقات راضی کننده ترین غذاها آنهایی هستند که سرشار از پروتئین و فیبر هستند، در کنار مقدار زیادی آب. پیدا کردن غذایی که هر سه این موارد را داشته باشد مشکل است، اما خوردن سوپی که بر پایه ی آب مرغ باشد در کنار سبزیجات و حبوباتی مانند عدس و لوبیا همه ی مواردی که گفته شد را داراست.

سبزیجات حاوی فیبر در حالی که بسیار کم کالری هستند برای مدتی طولانی سیر نگهتان میدارند در مورد عدس و لوبیا نیز به اندازه کافی میدانید و توضیح داده ایم.

بلغور جو دوسر گرم

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

تنها کافیست مطمئن شوید کامل پخته اند. تحقیقات نشان داده بلغور جو دو سر پخته شده با شیر کم چرب بسیار راضی کننده تر از بلغور جو دو سر سرد با شیر کم چرب است.

شرکت کنندگانی که 220 کالری از بلغور جو دو سر گرم استفاده کرده بودند در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان مدت زمان بیشتری احساس سیری کردند، احتمالا به دلیل ویسکوزیته بالاتر از بتا-گلوکان در بلغور جو دوسر پخته شده.

دیگر تحقیقات میگویند شاید به دلیل نشساته ی مقاومی که دارد باعث تقویت باکتری های مفید روده میشود که حتی باعث خوش خلقی نیز میشود.

تمشک

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

توت ها از با ارزش ترین میوه ها هستند، چون باعث میشوند آهسته تر آنها را بخورید و بیشتر مزه کنید، این کار درجه راضیت مندی را بالا میبرد. تمشک رسیده آفتاب خورده طعم شیرینی دارد، اما به شکلی عجیب قند کمی دارد ( یک فنجان تنها 5 گرم ) و فیبر بالایی دارد ( 8 گرم در یک فنجان ) این یعنی میتوانید میل به شیرینی خود را بدون بالا بردن مصرف قند ارضا کنید.

تحقیقات نشان داده توت های سرشار از پلی فنل مانند تمشک حتی میتوانند میزان هضم نشاسته نان را پایین بیاورند.

تره فرنگی

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

تحقیقات جدید نشان میدهد سلامت معده -- که تحت تاثیر خلق و خو، سیری، و سوخت و ساز بدن بدن است – بسیار نزدیک به گوناگونی باکتری های مفید روده است، که با نام میکروبیوم شناخته میشوند.

باکتری های روده باید با فیبر رژیمی تغذیه شوند تا رشد کنند، اما بیشتر فیبری که ما مصرف میکنیم زنجیره ای کوتاه دارند. تنها فیبر های الیافی و سلولری ( نوعی پروبیوتیک ) میتوانند تمام راه را از سیستم گوارش دوام بیاورند. تره فرنگی یکی از بهترین منابع فروکتان ( 10 گرم در هر تره فرنگی ) و سلولز است.

یک توصیه: پختن زنجیره فیبر را کوتاه میکند پس برای اینکه بهره ی کامل را از مزایای تره فرنگی ببرید آن را به صورت خام یا کمی پخته میل کنید.

ماهی

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

ماهی یکی دیگر از منابع موثر پروتئین است. بسیاری از انواع ماهی سفید بسیار کم چرب هستند، انواع چرب تر نیز مانند قزل آلا هستند که سرشار از چربی سالم امگا 3 هستند.

برخی تحقیقات نشان داده پروتئین موجود در ماهی بیشتر از گوشت گاو رضایت بخش است، اما برای توضیح این مسئله به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ذرت بو داده

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

میدانستید که ذرت بو داده یکی از غلات کامل است؟ سه فنجان از آن 3 گرم فیبر و به همین اندازه پروتئین دارد. اما بزرگترین ترفند این غذا سایز آن است.

چهار فنجان ذرت بو داده جای زیادی را در معده اشغال میکند و همچنین مدت زمان زیادی طول میکشد که این چهار فنجان را میل کنید، اگر این مقدار ذرت را با کمی نمک و روغن برای خود درست کنید کمتر از 150 کالری خواهد داشت.

تحقیقات نشان داده استفاده از ذرت بو داده به عنوان میان وعده به کسانی که رژیم میگیرند کمک میکند بیشتر احساس سیری کنند و بتوانند در مسیر رژیم باقی بمانند.

دانه کتان

بخورید و وزن کم کنید! +تصاویر

تجربیات نشان میدهد دانه ها در بوجود آوردن احساس سیری و پری فوق العاده هستن. تحقیقات دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان میدهد اضافه کردن 2.4 گرم فیبر دانه ی کتان به یک وعده که فاقد فیبر است احساس رضایتمندی و سیری از آن وعده را بسیار بالا میبرد.

یک قاشق غذا خوری دانه ی کتان خرد شده حاوی 37 کالری، 2 گرم اسیدهای چرب اشباع نشده، که شامل امگا 3 است و 2 گرم فیبر است. نکته: دانه ی کتان کامل ( خرد نشده ) بدون اینکه هضم شود از دستگاه گوارش عبور میکند. پس به صورت خرد شده خریداری کنید یا خودتان این کار را انجام دهید.

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

کم کم داریم به روزهای سرد سال نزدیک میشیم، خیلی از ما عزیزانی داریم که متولد پاییز و زمستون هستن و دنبال راهی برای خوشحال کردنشون می گردیم. هدیه های مختلف و گرون قیمتی رو میتونین از بازار تهیه کنین اما هیچ چیز به اندازه یه هدیه دست ساز و کاربردی که خودتون براش زحمت کشیدین نمیتونه اعضای خانواده یا دوستتون رو خوشحال کنه، شاید هم قصد دارین خودتون رو خوشحال کنین! در هرصورت به شما این شالهای انگشتی رنگی رو پیشنهاد می کنیم، حتی اگه بافتنی بلد نیستین نگران نباشین، ما اون رو به شما آموزش میدیم: بافت این شال گردن بسیار ساده ست، حتی بچه ها هم می تونن اون رو ببافن. برای بافت نیاز به مقداری کاموا با رنگ های مورد علاقه و یا تک رنگ، قیچی و البته انگشت دارین!

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

ضخامت کاموا به سلیقه شما بستگی داره، اما معمولا کاموای ضخیم کار رو زیباتر میکنه.

سر نخ رو بین دو انگشت شست و اشاره میگیریم و یکی درمیون از روی انگشتها رد می کنیم و همین روند رو بر میگردیم تا دوباره به انگشت اشاره برسیم. این میشه یک دور. یعنی هر رفت و برگشت یک دور حساب میشه. برای اولین رج باید دو دور نخ رو به صورتی که توضیح دادم دور چهار انگشتمون بپیچیم (شکل 4)

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

حالا شروع میکنیم به بافتن. نخی که پایین تره (اونایی که با نقطه صورتی مشخص شدن) رو از روی بالاییش رد میکنیم و از انگشتمون درش میاریم. همین رو برای تمام انگشتها انجام میدیم. به این صورت حالا باید روی هر انگشت یک نخ باشه. این رج اولمون بود که بافته شد. همین روند رو برای ادامه انجام میدیدم. یعنی اون قسمت از نخ رو که آزاده دوباره لای انگشتامون میپیچیم. از این به بعد همون یک دور کافیه. یعنی یک دور رفت و برگشتی نخ رو لای انگشتامون میپیچیم به طوریکه باز روی هر انگشت دو نخ داشته باشیم و همون روند رو تکرار میکنیم. نخ پایینی رو از روی بالایی رد میکنیم و از انگشت خارجش میکنیم و همینطور رج سوم و…

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

سعی کنید فاصله انگشتاتون رو حین بافت ثابت نگه دارید که بافتتون یک دست و تمیز در بیاد.

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

وقتی که طول شال گردن به اندازه دلخواهتون رسید، همه نخ ها رو به همون صورت از انگشتاتون خارج می کنید و انتهاش رو گره می زنید.

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

حالا باید تمام نوارهای شال گردنی که اماده کردین رو به این صورت به هم وصل کنین.

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

برای تزئین شال گردنتون می تونین به اون منگوله های بافتنی اضافه کنین:

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

این هم چند نمونه از این شال گردن زیبا و ساده:

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

چطور یک شال انگشتی زیبا ببافیم؟ +تصاویر

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

خیلی‌ها این روزها سیر نمی ‌خورند، چون فکر می ‌کنند فردا صبح که به محل کارشان یا کلاس درس می‌ روند، دیگران چپ‌چپ به آنها نگاه می ‌کنند، ولی بعضی‌ها هم سلامت خود را بر هر چیزی مقدم می ‌شمارند، دل به دریا می ‌زنند و حبه‌های این سبزی شفابخش را نوش‌جان می‌ کنند. شاید آنها بیش از دیگران خواص دارویی سیر را بشناسند.

محققان علوم پزشکی اعلام کرده‌اند که طب جایگزین، سال‌ها از فواید سیر صحبت کرده است و هم اکنون همه این فواید از جمله خواص ضد باکتری، خواص ضد قارچی و تأثیرات مثبت آن بر دستگاه قلبی-عروقی مورد تأیید دانشمندان است.

به تازگی گروهی از محققان آمریکایی اعلام کرده‌اند که سیر می ‌تواند، با افزایش تولید ترکیبی خاص سبب شل شدن عروق شود و با این روش،‌ فشار خون را کاهش دهد و نیز از ایجاد لخته‌های خونی و تخریب اکسیداتیو جلوگیری کند.

سیر، رگ‌ها را شل می ‌کند

دکتر دیوید کراوس، متخصص فیزیولوژی از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام می ‌گوید: "این یافته جدید به پزشکان کمک می ‌کند که مکمل‌های حاوی سیر را بدون نسخه به بیماران خود توصیه کنند." استفاده از این مکمل‌ها دیگر مشکلات بوی بد دهان را نیز برای افراد در پی ندارد. بسیاری از تحقیقات درباره فواید دارویی سیر بر وجود مولکول‌های پلی‌سولفید موجود در آن متمرکز است که به نام الیسین معروف است. ولی بررسی‌ها نشان می ‌دهد که الیسین و دیگر ترکیبات شبیه آن فقط بخشی از این پازل هستند و بخش دیگر آن نیز پیامی شیمیایی است که هنگام سوخت و ساز این ترکیبات تولید می ‌شود.

محققان دانشگاه آلاباما در بررسی‌های آزمایشگاهی دریافتند که ترکیب هیدروژن سولفید، نوعی پیام شیمیایی است که برای پیام ‌رسانی در سطح سلولی لازم است و سبب شل شدن عروق خونی و کاهش خون می ‌شود.

این گروه تحقیقاتی، آزمایش‌های زیادی انجام داد و در مرحله نخست، عصاره سیر را به دست‌ آورد و آن را به بخش‌های کوچکی از گلبول‌های سرخ افزود. این گلبول‌ها بلافاصله ترکیب هیدروژن سولفید را تولید کردند. هنگامی که این محققان این ترکیب را به آئورت موش تزریق کردند، این رگ بزرگ شل شد و فشار خون موش کاهش یافت.

دیابت دارید؟

نتایج مطالعه‌ دیگری نشان می ‌دهد که افرادی که دیابت نوع دو یا مرض قند دارند، با مصرف قرص سیر، چربی خون‌شان کاهش می‌ یابد.

دیابت، افزایش کلسترول خون و افزایش فشار خون، سه عامل خطر‌ساز اصلی برای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. در این مطالعه، محققان کشور خودمان تلاش کردند که ببینند قرص سیر بر بیمارانی که مرض قند دارند و در عین حال چربی خون‌ شان نیز بالا است، چه اثرهای درمانی در پی خواهد داشت. نتایج این مطالعه نشان می‌ دهد که اگر این افراد قرص سیر را به مدت شش هفته استفاده کنند، کلسترول تام و LDL (چربی بد خون) آنها کاهش خواهد یافت. اگر این بیماران شش هفته هر روز قرص سیر استفاده کنند، فشار خون‌ شان کاهش و کلسترول HDL (چربی خوب) آنها افزایش خواهد یافت.

سیر تازه، بهترین دارو

اگر به بازارهای دارویی سری بزنید، خواهید دید که سیر به اشکال گوناگونی به عنوان دارو استفاده می ‌شود. تنتور، قرص یا پرل‌های حاوی روغن، اشکال اصلی دارویی سیر هستند:

• تنتور سیر:

تنتور سیر شامل عصاره آبکی الکلی مواد موجود در سیر است که به طور تقریبی همان خاصیت سیر را دارد، ولی دارای بوی شدید است و به همین دلیل کمتر استفاده می‌ شود.

• قرص سیر:

قرص سیر حاوی پودر سیر خشک شده است که بهترین شکل دارویی آن است و خواص آن تا حدودی شبیه سیر تازه است و مواد موجود در آن نیز حاوی بیشتر موادی است که در سیر تازه وجود دارد. بیشترین فرآورده‌های سیر در جهان به این شکل است. از آنجایی که این قرص‌ها روکش‌ دارند، تنها بعد از خوردن کمی بوی سیر از دهان به مشام می‌ رسد.

• پرل‌های کروی یا تخم ‌مرغی شکل سیر:

پرل‌های کروی یا تخم ‌مرغی شکل سیر حاوی روغن هستند. برای تهیه این محصولات، سیر را له کرده، به آن روغن گیاهی از جمله روغن مایع ذرت و یا روغن مایع دانه گندم اضافه می ‌کنند تا ترکیبات محلول در سیر، در آن حل شوند. پس از مدتی روغن را جدا کرده و به صورت پرل بسته ‌بندی می‌ کنند. این محصولات دارای تعدادی از خواص سیر هستند و خواص کامل سیر تازه را ندارند.

رفاقت با قلب و عروق 

بسیاری از پزشکان استفاده از سیر را برای کاهش فشار خون و بهبود بیماری‌های قلب و عروق توصیه می ‌کنند.

سیر، چربی‌ خون را کاهش می ‌دهد که خود موجب جلوگیری از تنگ شدن عروق قلبی شده و از سکته و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌ کند.

سیر، کلسترول خون را کاهش می‌ دهد که باز هم از تنگی عروق و مشکلات عروقی پیشگیری خواهد کرد.

فراموش نکنید که سیر در مهار فشار خون‌های خیلی بالا بی ‌تأثیر است ولی در صورت مصرف مداوم به ویژه فرآورده‌های دارویی آن، تا حدی فشار خون کاهش می‌ یابد.

ترکیبات سیر از چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری کرده و به اصطلاح غلظت خون را کاهش می ‌دهند.

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

موسی مندلسون Moses Mendelssohn، انسانی زشت و عجیب الخلقه بود.

قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت.

موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد که دختری بسیار زیبا و دوست داشتنی داشت.

موسی در کمال ناامیدی، عاشق آن دختر شد، ولی دختر جوان از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود.

زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند.

دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او نگاه نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد.

موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید:

- آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟

دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد گفت:

- بله، شما چه عقیده ای دارید؟

- من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند.

هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند و خداوند به من گفت: «همسر تو گوژپشت خواهد بود»

درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم:

«اوه خداوندا! گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است. لطفاً آن قوز را به من بده و هر چی زیبایی است به او عطا کن»

دختر سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و از تصور چنین واقعه ای بر خود لرزید.

او سال های سال همسر فداکار موسی مندلسون بود!

نتیجه اخلاقی:

دخترها از گوش عاشق می شوند و پسر ها از چشم!!

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه به همراه خانواده‌هایشان با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: جمهوری اسلامی به توفیق الهی نه فقط مانع نفوذ دشمن در درون خود می‌شود، مانع پیاده کردن نقشه‌های دشمن درمنطقه هم تا حدود زیادی شده است. لذا بیشترین تمرکز آنها برای دشمنی، علیه جمهوری اسلامی است.

ایشان افزودند: اینکه دم از مذاکره و گفتگو می‌زنند برای نفوذ است و عده ای در قضیه مذاکره سهل انگاری و سهل اندیشی می‌کنند و عمق مسائل را نمی‌فهمند.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: برخی می‌گویند چرا با مذاکره با امریکا مخالفت می‌کنید درحالیکه امیرالمومنین(ع) با زبیر و امام حسین(ع) باعمرسعد مذاکره کرد. /امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) درحرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها رانصیحت کردند. بحث مذاکره به معنای امروزی نبود. مذاکره به معنای امروزی یعنی معامله و یک چیزی بگیرویک چیزی بده. آیا امیرالمومنین(ع) با زبیر و امام حسین(ع) با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را اینگونه می‌فهمید و زندگی ائمه را اینگونه تحلیل می‌کنید؟

ایشان تصریح کردند: مذاکره با امریکا یعنی راه را بازکردن که اینها بتوانند در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور نفوذ کنند. درهمین مذاکرات هسته ای هرجا فرصت کردند و میدان به آنها داده شد -که البته طرفهای ایرانی بحمدلله حواسشان جمع بود اما یکجاهایی بالاخره فرصتهایی آنها پیدا کردند- یک نفوذی کردند و یک حرکت مضری برای منافع ملی انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مذاکره با امریکا ممنوع است، بخاطر ضررهای بیشماری که دارد و منفعتی که اصلأ ندارد. این فرق دارد با مذاکره با دولتی که نه چنان امکانات و نه چنان انگیزه‌ای دارد.

ایشان گفتند: مشکل کنونی کشور بخاطر وجود آدمهای بعضأ بیخیال یا بعضأ سهل‌اندیشی است که این واقعیات را نمی‌فمهند. البته این افراد در مقابل انبوه عظیم جمعیت انقلابی، آگاه و بصیر کشور، معدود و در اقلیتند اما فعالند، می‌نویسند، می‌گویند، تکرار می‌کنند و دشمن هم به اینها کمک می‌کند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: فصل مهمی از فعالیتهای دشمن این است که محاسبات مسئولین را تغییر و افکار انقلابی و دینی مردم را دستکاری کند.

ایشان با بیان اینکه آماج اصلی جوانان هستند و باید خیلی بیدار باشند، افزودند: دانشگاهها و نیروهای مسلح بیدار و پای کارند و از این جهت هیچ نگرانی ندارم.

رهبر معظم انقلاب حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: جوانان انقلابی اهمیت کار خود را بدانند. مانند مباهله امروز در نظام ما همه ایمان در مقابل کفر قرار گرفته است و اگر خاکریز قابل نفوذ باشد، دشمن نفوذ می‌کند. تشکیل جبهه انقلابی در جنوب کشور و حضور نیروهای انقلاب در قالب نیروی دریایی سپاه و بچه‌های شجاع استانهای ساحلی،موجب رعب دشمن شد. دشمن اگر نترسد تعرض کرده وجرأت تجاوز می‌یابد.

  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

یکی از اصول زندگی مشترک این است که همسران در مقام هم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا در کنار یکدیگر بتوانند آرامش را تجربه کنند.

لازمه ی داشتن جامعه سالم و همراه آرامش، در درجه اول این است که خانواده های سالم و پر از آرامش داشته باشد. یکی از مهم ترین نهادهای اجتماع که تاثیر زیادی در جامعه دارد، خانواده است. هر اتفاقی چه خوب و چه بد، در خانواده رخ بدهد، تاثیر خود را مستقیم یا غیر مستقیم بر جامعه وارد می کند.

 بنابراین باید مهارت های ارتباط همسران و یا ارتباط والد- فرزندی را یاد بگیریم تا بتوانیم از سلامت و آرامش روان برخوردار باشیم. یکی از مهم ترین مهارت ها، مهارت گفت و گو است که خود بر چند قسمت تقسیم می شود. مهارت های گوش دادن، صحبت کردن و گفت و گو.
مهارت گوش دادن

یکی از مهم ترین مهارت هایی که لازم و واجب است که همسران یاد بگیرند، مهارت گوش دادن است. اگر من با تمام وجود به صحبت های همسرم گوش بدهم، در واقع به او می فهمانم که " برای من مهم هستی، دوست دارم نیازت را بشناسم و برآورده نمایم".

هنگامی که همسران با اصول به حرف های یکدیگر گوش بدهند، تقریبا نصف راه را برای رسیدن به صمیمیت طی کرده اند. گوش دادن اساسی نیازمند رعایت پیش زمینه هایی است.
قدم اول:

در گفت و گو، یکی از همسران گوینده و دیگری شنونده است. هر کدام در مقام خود باید وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهند تا یک گفت و گوی همراه با آرامش را بتوانند تجربه کنند

قدم اول برای گوش دادن اساسی، این است که موانع گوش دادن را شناسایی کنیم. به این معنا که ابتدا به شناخت نسبت به این مساله برسیم که چه اتفاقی می افتد تا باعث می شود نتوانیم به حرف های همسرمان گوش بدهیم؟ در زیر این موانع به صورت مختصر ذکر می شود.
فالگیر نشوید

از مهم ترین عواملی که منجر به عدم گوش دادن می شود این است که، همسران نسبت به حرف، قصد و نیت همدیگر ذهن خوانی می کنند و حرف ها را همان گونه که خودشان می خواهند برداشت می کنند و صحت و سقم آن را از طرف مقابلشان نمی پرسند.
فیلتر نکنید

در این حالت همسران فقط به آن قسمت از حرف های همسرشان گوش می دهند که به نفع شان است.
فقط بشنوید

برخی مواقع بزرگترین مشکل همسران این است که به حرف های یکدیگر گوش می دهند که در نهایت یکدیگر را نصیحت کنند و پند و اندرز بدهند.
در خیالات سیر نکنید

زمان هایی اتفاق می افتد که ما به فکر مسایل مختلف می افتیم و نمی توانیم به صحبت های همسرمان گوش بدهیم.
حواس پرتی های امروزی

مسایلی از قبیل مجله، اینترنت، تلویزیون، موبایل و مشکلات جسمی و روانی،  می توانند از عواملی باشند که ذهن همسران را به خود مشغول کرده و مانع از گوش دادن صحیح بشوند.
اگر شما در ارتباط با همسرتان از موانع بالا استفاده می کنید، حتما و قطعا باید با تمرین کردن آنها را از بین ببرید.
قدم دوم:

بعد از شناخت موانع گوش دادن صحیح، باید 3 اصل را در گفت و گو، رعایت کنیم.
1- شفاف سازی
2- خلاصه کردن
3- بازخورد
در یک گفت و گوی صحیح همسران حتما باید مهارت های گوش دادن را یاد بگیرند. اگر 3 اصل بالا همراه با زبان بدن در یک گفت و گو رعایت شود، همسران می توانند راحت تر به همدیگر گوش بدهند و به صمیمیت برسند.

اصل اول: شفاف سازی هست. یعنی هنگامی که همسران با یکدیگر صحبت می کنند نسبت به قسمت هایی که برایشان ایجاد ابهام کرده است، از همدیگر سوال بپرسند و ابهامات خود را بر طرف نمایند.

اصل دوم: خلاصه کردن است. حتما باید حرف هایی که بین همسران رد و بدل می شود در ذهنشان خلاصه شود.
اصل سوم: بازخورد است. یعنی خلاصه حرف های طرف مقابلمان را به او بیان کنیم.

با رعایت این 3 اصل به همسرمان می توانیم بفهمانیم که برایش ارزش و اهمیت قایل هستیم و حاضریم به حرفهایش گوش بدهیم.
زبان بدن

یکی از مهم ترین مهارت هایی که لازم و واجب است که همسران یاد بگیرند، مهارت گوش دادن است. اگر من با تمام وجود به صحبت های همسرم گوش بدهم، در واقع به او می فهمانم که " برای من مهم هستی، دوست دارم نیازت را بشناسم و برآورده نمایم

در بالا ذکر شد که باید همراه 3 اصل اساسی، زبان بدن را هم هدایت کنیم. ما علاوه بر این که با گوش هایمان گوش می کنیم، باید با دیگر اعضای بدنمان هم گوش کردن را نشان دهیم.

اصول گوش دادن با زبان عبارتند از:
1-
شنونده به همان حالتی که گوینده است قرار بگیرد.
2- شنونده حتما سرش را تکان بدهد. این تکان دادن سر به معنای تایید و تصدیق حرفهای طرف مقابلمان نیست و فقط به معنای این است که حواسم به حرفهایت هست.
3- به حالت گشوده و با لبخند باشیم.
4- دست به سینه ننشینیم.
مهارت صحبت کردن

دو اصل مهم و اساسی و کاربردی در صحبت کردن همسران وجود دارد.
1-
هیچ گاه از فاعل تو در ابتدای جمله استفاده نکنید.
2- در ابتدای جملات از فاعل من استفاده کنید.
به جای این جمله:

تو همیشه دیر به منزل می آیی و من را عصبانی می کنی!
بهتر است بگوییم:
من از این که دیر به خانه می آیی احساس ناراحتی می کنم.
وقتی ما جمله را با تو شروع می کنیم در واقع حس سرزنش کردن و یا مقصر دانستن را در همسرمان ایجاد می کنیم و به تبع این حس، همسرمان تمایلی به گوش دادن به مابقی صحبت های ما را ندارد.
گفت و گو

در گفت و گو ، یکی از همسران گوینده و دیگری شنونده است. هر کدام در مقام خود باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند تا یک گفت و گوی همراه با آرامش را بتوانند تجربه کنند. پیشنهاد می شود برای بحث های چالشی زندگیتان، از تکنیک پنج دقیقه استفاده کنید.

به این معنا که همسران در یک موقعیت مکانی و زمانی مناسب شروع به صحبت نسبت به یک مساله مهم زندگیشان بکنند. در این حالت هر یک از همسران مدت زمان مشخصی را صحبت می کنند.

 بهتر است که این زمان به صورت هر 5 دقیقه برنامه ریزی بشود. خانم پنج دقیقه نسبت به موضوع مورد نظر صحبت کند و آقا هم همینطور و بعد دوباره نوبت خانم و بعد آقا. اینقدر این کار ادامه می یابد تا همسران بتوانند مشکلشان را مدیریت کنند. این تکنیک در صورتی که در آن اصول مربوط به گوش دادن فعال و پویا رعایت شود، بسیار موثر می باشد.
  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

کندوله یکی از 14 روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه در شهرستان صحنه است که در 62 کیلومتری شهر صحنه و 80 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد. این روستای زیبا از شمال به کوه «کوله بزرگ» و «دره قلعه»، از غرب به کوه «16تپه» و از جنوب به کوه «پیر آفتاب» محدود می‌شود.
 
روستای کندوله در ناحیه کوهستانی استقرار یافته و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است. در واقع از آنجایی که کندوله در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است بهترین زمان سفر به این روستا در دو فصل اول سال است.

 معابر پهن و مشجر
روستای کندوله در کوهپایه استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکز دارد. این روستا معابر عریض دارد و در برخی از آنها درختان بلند و نهرهای آب، فضای دلپذیری را به وجود آورده است. تاکستان‌های زیبا و متعددی که در فصل تابستان خوشه‌های انگور از تاک های آن آویزان می‌شود، مناظری بسیار جذاب پدید می‌آورد، همچنین باغات پلکانی واقع شده در دامنه کوه بر غنای این مناظر افزوده است. 

کندوله,روستای کندوله,آشنایی با کندوله

 خانه‌های روستاییان از نوع معیشت و فعالیت روستاییان متأثر شده و غالباً دارای ایوان هستند. عمده مصالح به کار رفته در خانه‌ها، خشت و گل است که هنرمندانه به کار گرفته شده‌اند. دیوار خانه‌های خشتی به دلیل سرمای سخت زمستان ضخیم است و در قاب روزنه‌ها پنجره‌های کوچکی تعبیه شده است. سقف خانه‌ها مسطح و با تیرهای چوبی و اندود کاهگل پوشیده شده است. در ساخت خانه‌های جدید از مصالح مقاوم آهن، گچ، آجر و سیمان استفاده می‌شود.

کندوله,روستای کندوله,آشنایی با کندوله

  انواع درختان شامل کیکم، بلوط، گویج، بلالوک، ارژن و همچنین پونه، گل گاو زبان، گل کبود، گل ختمی، بومادران و گون که مصارف دارویی نیز دارند، دشت دینور را به ویژه در بهار و تابستان به بهشتی زیبا مبدل می‌سازند. این دشت زیستگاه انواع پرندگان و جانورانی مانند کبک، تیهو، گرگ، روباه و خرگوش است.

کندوله,روستای کندوله,آشنایی با کندوله

  روستایی از آل بویه
برخی بناهای روستا را به «آل بویه» نسبت می‌دهند و گفته می شود این محل در اصل مکان قلعه «رکن الدوله» بوده که بعدها به صورت کندوله درآمده است. این نام در تلفظ محلی «کنوله» نامیده می‌شود. البته بنا به روایتی دیگر «کند»در زبان ترکی به معنای ده است و چون این ده مرکز حکومت (الدوله) و جایگاه شاهزادگان ساسانی بوده به اختصار به کندوله تغییر نام یافته است. 

کندوله,روستای کندوله,آشنایی با کندوله

 زیارتگاه های کندوله
بناهای «امامزاده پیرافته»، «قلعه مردان» و آثار باقی مانده دیگر نشانگر قدمت و سابقه تاریخی این روستاست. بر فراز تپه بلند «پیرافته» بقعه امام زاده پیرافته قرار دارد که از بناهای روستا به شمار می رود. همچنین در حوالی دهکده کندوله بقعه «نوربخش» واقع شده که محوطه اطراف آن به عنوان گورستان روستا مورد استفاده قرار می گیرد. «قلعه مروان» نیز بر بالای کوه دره «قه لا» در شمال شرقی کندوله واقع شده و مردم کندوله معتقدند که این قلعه محل پنهان شدن مروان خلیفه اموی بوده است.

اهالی روستا
مردم روستای کندوله به زبان کردی هورامی سخن می گویند، آنان مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند. شاید بد نباشد بدانید که الماس خان کندوله‌ای از شاعران نامدار این روستاست که دارای اشعاری زیبا و معنادار است. درآمد اکثر مردم روستا از باغداری و دامداری تامین می‌شود که در این روستا نیز قالی‌بافی رواج دارد. در واقع مهمترین صنعت دستی و هنری مردم روستا، بافت انواع قالی، با طرح های بومی (برگرفته از طرح های کردی) و طرح های غیربومی است که جنبه صادراتی دارند. 

کندوله,روستای کندوله,آشنایی با کندوله

 چی بخوریم؟
از انواع غذاهای متداول در روستای کندوله می‌توان به دوغینه که با بلغور گندم و دوغ ترش پخته می‌شود؛ آش شلغم که با شلغم، آب انارو بلغور گندم تهیه می‌شود؛ آش ترش که با حبوبات و سبزی‌های معطر و دوغ پخته می‌شود و همچنین به نوعی دلمه محلی اشاره کرد. علاوه بر این ها، شیره، کره، ماست، پنیر و روغن حیوانی و... از فرآورده‌های لبنی کندوله هستند که به شیوه سنتی تهیه می شوند و خوردنشان در سفر به این روستا خالی از لطف نیست.

 کندوله,روستای کندوله,آشنایی با کندوله

 چطور برویم؟
روستای کندوله از طریق شهرهای کرمانشاه، صحنه و کامیاران قابل دسترسی می‌باشد و جاده‌های منتهی به این روستا از شهرهای مزبور مناسب و آسفالت است.
  • شایسته راد
  • ۰
  • ۰

انیمیشن سینمایی با عنوان فرجام برجام، شامل قسمت هایی از انیمیشن سینمایی نبرد خلیج فارس 2 با همت جمعی از هنرمندان جوان کشورمان تولید شد و به مرحله اکران رسید.

فرهاد عظیما مدیر گروه انیمیشن فاطمة الزهراء در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل حادثه غمبار منا و برای التیام‌بخشی و تسلای دل هموطنانمان که به وحشیانه ترین نوع ممکن، در امن ترین جای عالم قتل عام شدند، تصمیم گرفتیم قسمت هایی از این انیمیشن را زودتر راهی فضای مجازی کنیم تا شاید التیامی بر زخم صدها تن از خانواده های قربانیان باشد، و علاوه بر این، بر فرمایشات مقام معظم رهبری صحه بگذاریم که فرمودند: اگر قرار شد عکس العملی نشان دهیم، عکس العمل ما خشن و سخت خواهد بود.

فرهاد عظیما با بیان اینکه قدرت موشکی ایران صدها برابر بیشتر و برتر از انصار الله است، افزود: انصار الله شاید یک صدم یا یک هزارم قدرت موشکی ایران را داشته باشد، که در این انیمیشن نشان داده می شود چطور با همین میزان قدرت، شاهرگ های حیاتی عربستان را قطع می کند، حال، عربستان سعودی نباید غلط زیادی بکند و به اصطلاح پا را از گلیم خود فراتر بگذارد!

شایان ذکر است؛ انیمیشن فرجام برجام، به نمایش صحنه جنگ بین انصار الله یمن و آل سعود می پردازد؛ در این انیمیشن نشان داده می شود که انصار الله یمن به مدد موشک های اسکاد خود، پایش تا ریاض رسیده و شاهرگ های حیاتی کشور سعودی را موشک باران می کند.

در واقع، این معرکه یک جنگ نیابتی از طرف ایران است و یا به تعبیر حجت‌الاسلام روحانی جنگ نیابتی محور مقاومت با محور سعودی صهیونیستی می باشد و چنانکه نمایش داده می شود، انصار الله با کمک های نظامی و معنوی ایران به سعودی حمله می کند. به عبارت دیگر، دست انتقام ایران از آستین انصار الله بیرون آمده است.

از جمله نقاط حساس عربستان که شاهرگ حیاتی آل سعود محسوب می شود، میدان های نفتی است؛ و از جمله بزرگترین و مهمترین مرکز نفتی سعودی میدان نفتی غوار است. این میدان بزرگترین میدان نفتی جهان و تامین کننده نیمی از درآمد نفت عربستان است که البته مورد موشک باران انصار الله قرار می گیرند.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

  • شایسته راد